کارگاه آموزشی احیای پایه کودکان برگزار شد

احیای پایه در بزرگسالان و کودکان و چگونگی بازگشایی راه هوایی و مانورهای خارج سازی جسم خارجی از دستگاه تنفسی آموزش داده شد.

کارگاه احیای پایه کودکان در راستای پیشگیری از مرگ و میر کودکان احیای پایه کودکان با گروه هدف رابطین متخصص ادارات (رابطین بهداشت ادارات)، و نیز با حضور جمعی از داوطلبین سلامت محلات و سفیران سلامت دانشجویی روز دوشنبه 24 بهمن ماه، در مرکز خدمات جامع سلامت محمد رسول الله (ص) گراش برگزار شد.

مجید دژبخت، عضو هیات علمی دانشکده علوم پزشکی گراش، و مدرس این کارگاه، احیای پایه در بزرگسالان و کودکان و چگونگی بازگشایی راه هوایی و مانورهای خارج سازی جسم خارجی از دستگاه تنفسی را آموزش داد.

 

در پایان این کارگاه که در راستای پیشگیری از مرگ و میر کودکان برگزار گردید، به شرکت کنندگان کتابچه احیای پایه کودکان و قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اهدا شد.

مهندس علیرضا مساح، معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی گراش،به منظور نظارت بر اجرا و کیفیت کارگاه اموزشی، از این کارگاه بازدید کرد.

احیای قلبی - ریوی، یک درمان اورژانسی و فوری است و تنها زمانی باید مورد استفاده قرار بگیرد که بیمار در حالت عدم هوشیاری قرار داشته و نفس نمی‌کشد یا تنفس او طبیعی نیست و یا ضربان نبض او قابل بررسی نیست و نبض ندارد. در صورتی که فرد بیهوش باشد اما به صورت طبیعی نفس می‌کشد، باید فوراً با اورژانس تماس گرفته و مواظب وضعیت ضربان قلب و تنفس او باشید.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات