منبع : خبر گزاری صدا و سیما فارس

ذخایرخونی فارس در وضعیت بحرانی

مدیرکل انتقال خون فارس در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، گفت: ذخایر خون در استان کاهش یافته و به شرایط بحرانی رسیده است.
اکبرزاده با بیان این که ذخیره سه گروه خونی A+، B و -O در فارس کمتر از سه روز است ادامه داد: این وضعیت فوق بحرانی است و نیازمند اهدای خون هم استانی‌ها هستیم.
وی گفت: ذخیره دیگر گروه‌های خونی نیز در شرایط بحرانی است به همین دلیل تنها پاسخگوی بخشی از نیاز‌های استان هستیم و از ارسال خون به دیگر استان‌ها خودداری می‌کنیم.
مدیرکل انتقال خون فارس ادامه داد: به دلیل شرایط بحرانی، تیم‌های سیار انتقال خونه فارس، با هماهنگی با مسئولان محلات، برای دریافت خون اهدا کنندگان، به نقاط مختلف شهرستان شیراز می‌روند.
اکبرزاده تاکید کرد: مردم شیراز می‌توانند برای اهدای خون هر روز از ساعت ۸ تا ۲۱ به پایگاه‌های انتقال خون نمازی و قوامی و از ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه تا ۲۰ و ۳۰ دقیقه به پایگاه سیدالشهدا در شهرک استقلال مراجعه کنند.
مدیرکل سازمان انتقال خون استان فارس با بیان این که استان فارس به دلیل داشتن ۳ دانشگاه و ۲ دانشکده علوم پزشکی، به بیماران ۶ استان جنوبی کشور خدمات رسانی می‌کند افزود: سازمان انتقال استان فارس، خون و فرآورده‌های خونی دریافت شده از اهداکنندگان را به بیماران تالاسمی، سرطانی، زنان باردار پر خطر و حادثه دیدگان تصادف بستری در ۷۰ مرکز درمانی استان می‌دهد.
وی گفت: در شرایط نیاز، استان فارس پشتیبان استان سیستان و بلوچستان برای انتقال خون و فرآورده‌های خونی است
اکبرزاده تاکید کرد: شهرستان‌های کازرون، لارستان، جهرم، فسا، آباده، داراب، گراش و مرودشت دارای پایگاه ثابت انتقال خون و هر روز از ساعت ۸ تا ۱۳ آماده دریافت خون از اهداکنندگان هستند.
مدیرکل سازمان انتقال خون استان فارس ادامه داد: در دیگر شهرستان‌های استان، پایگاه‌های سیار انتقال خون در خدمت اهداکنندگان خون خواهند بود.
در پی بروز بحران‌ها در ماه‌های گذشته، استاندارد ذخیره خون به ۱۰ روز رسیده است.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات